Selasa, 19 April 2011

Pelangi Selepas Hujan

Aku yakin ada pelangi di balik awan kelam
Gemuruh dan kilat menyiutkan nyaliku
Di tengah hujan aku menangis
Aku bahagia
Tak seorangpun tau bahwa air mataku menetes
Aku berdo'a dengan penuh harap
Aku yakin selepas badai
Sejuta warna pelangi hadir hiasi langitku
Membuatku kembali tersenyum bahagia
Jalan berliku jalan kehidupan
Penuh lubang dan mendaki
Kita berjalan tuk hadapi semua itu
Kurasa kita mampu
Meski harus bermandikan air mata

 Angin berhembus
Daun-daun berguguran
Tunas muda bersemi
Menambah romantisme kehidupan
Jangan menyerah
Hidup itu indah
Seindah pelangi selepas hujan
Bungapun tumbuh mewangi nan cantik selepas hujan
Yakinlah semua itu pasti berlalu
Dibalik kesulitan ada kemudahan
Reiza Zulkarnaen
Jakarta, Reiza Zulkarnaen

0 comments:

Posting Komentar

Mohon memberikan komentar yang sesuai dengan topik artikel. Komentar Anda akan kami review dahulu sebelum ditampilkan !!!